perjantai 7. toukokuuta 2010

Adoptio

Mulle on tullu sellanen käsitys, että adoptiolapsen saaminen saattaa kestää monia vuosia ja vaatii muutenkin älyttömästi kaikenlaista paperi- ym. taistelua. Jos lapsen nyt edes onnistuu saamaan.

Mut sit on nää ameriikan näyttelijättäret, jotka tuntuu vaan rahalla ostelevan lapsia Keniasta ja Kambodzasta. Onneks heillä on sit myös hiluja ostaa sille lapselle 24/7 lastenhoitaja, kun ite vääntää leffoja ties missä ympäri maailmaa.

Et jotenki en nyt pysty käsittään, mikä siinä hommassa voi olla niin vaativaa. Jos on lapsia ilman vanhempia ja vanhemmiksi soveltuvia aikuisia ilman lapsia, niin luulis et se homma sujuis jotenki helpommin. Ja muutenki ku rahalla.

2 kommenttia:

Neela kirjoitti...

Tiedän ainaki sen, että sen lapsen tuominen toiselta puolelta maapalloa maksaa jotain. Ja mulla on semmonen kutina, että se maa, josta se lapsi on, ei anna sitä ilmaiseks sielt pois.. Ja sit tietty se aboptiojärjestö haluu vetää oman osuutensa siit välistä.

Mun mielest toi on väärin, että lapsia voi tolleen "ostaa". Ihmiskauppa on kuitenki kiellettyä. Onhan siin tietty se, että se adoptoitu pääsee luultavimminki ihan hyviin oloihin. Olen täysin kanssanne samaa mieltä siitä, että homman pitäis hoituu ilman suuria summia rahaa.

ps. must on kiva, kun te käsittelette tääl sellasia asioita, joita itekki oon pyöritelly mielessä..

Raivoojat Anssu ja Henssu kirjoitti...

Juu, kylhän siin toki jotain kuluja on, ja pitääkin olla. Mut tuntuu uskomattoman vaikeeks ja aikaavieväks tehdyn koko prosessi.

Ja tosiaan, en sit tiiä miten "hyvät" tai normaalit olot siel näyttelijöiden ym. julkkujen perheis on. Ja lisäks sille lapselle tulee viel julkisuus, josta se ei oo ees ite saanu valita, et haluuko sellasta.

Kiva, että aiheet miellyttää. Harvoin käsitellään muita ku kevyitä aiheita, mut välil näinki. Oon iteki tätä niin kauan ihmtelly.

-Henssu